Noniin, nyt sitten niitä kuvia mun nykyisestä asuinympäristöstä. Asun siis Dunlop nimisellä asuinalueella aika Canberran laitamilla. Ei oo montaa kilometriä Australian Capital Territoryn ja New South Walesin rajalle. Tää talo on normaali omakotitalo, tiilestä tehty. Aika normaalin näköinen suomalaiseenkin silmään. Tien toisella puolella taasen on erikoisia kivitaloja, jotka on mun mielestä tosi kivan näköisiä! Mutta en nyt viitsi laittaa tänne kuvia naapureidenkin taloista, ne joita kiinnostaa ja jotka tietää mun osoitteen, voi käyttää Google street view:tä ja käydä vilkaisemassa. Kokeilin tossa yks päivä ja sillä näkee kyllä tosi hyvin tän alueen! (Nyt on kiva kokeilla netissä kaikkea kun mulla on käytössä näiden nopea nettiyhteys, heh :D)

                                                     
A%20032-normal.jpg
                                                       Postilaatikko!

Tässä talossa on 2 vessaa ja kylpyhuonetta, olohuone, keittiö, ruokailuhuone, 2 oleskeluhuonetta, 4 makuuhuonetta, apukeittiö ja sitten tietysti autotalli sekä varastohuone, joka toimittaa kuntosalin virkaa. Kuulostaa tosi isolta, mutta ei tää mun mielestä niin iso ole. Nää ei koskaan käytä ruokailuhuonetta (eikä siis ruokapöytää), eikä myöskään toista oleskeluhuonetta. Keittiössä on sellainen taso ja siinä baarijakkarat, joilla lapset yleensä syö, ja sit vanhemmat syö sohvalla ja kattoo tv:tä. Lattiat on pääosin kivilattiaa, mitä nyt yhdessä oleskeluhuoneessa on laminaattilattia ja makuuhuoneissa karvamattolattiat. Ja mattoja ei oo lainkaan.

B%20006-normal.jpg

B%20004-normal.jpg
                                                            Mun huone.

Takapiha on mun mielestä aika pieni, varsinkin jos vertaa mun Suomi-kodin takapihaan. Tää on ehkä puolet siitä. Takapihalta löytyy terassi, jonka nurkassa on poreamme, sitten nurmikolla lapsilla on liukumäki ja trampoliini, ja loput takapihasta onkin sitten suunnilleen sitä minigolfrataa. Minigolfrata takapihalla on kyllä tosi kätevä, varsinkin kun pyykkiteline on siinä keskellä, koska sitten voi mennä vaan sukilla/varpailla viemään pyykkiä narulle kuivumaan.

Tää talo tulee myyntiin marraskuun alussa, koska nää on muuttamassa. Niillä on jo uus talo yhdeltä asuinalueelta tästä läheltä. Se on paljon isompi, siellä on iso uima-allas, ne aikoo rakentaa sinne tenniskentän (ja hankkia poreammeen, koska nykyinen jää tänne). Arvaan kyllä, mitä te nyt ajattelette :D  Kyllä mäkin mietin alussa, että onko nää jotenki rikkaita vai onko elämä vaan tällaista täällä. Oon tullu siihen tulokseen, että elämä on vaan tällaista täällä, vaikka kyllä nää varmaan vähän keskivertoa parempituloisia onkin. Mutta niin, jos joku sieltä kylmästä Suomesta haluaa muuttaa Australiaan, niin nyt ois hyvä mahdollisuus :D Se, koska mun au paireilu aika loppuu, riippuu vähän siitäkin, milloin uudet ihmiset muuttaa tähän taloon ja milloin nää saa häädettyä nykyiset asukit niiden uudesta talosta. Kuulemma, jos huonosti käy, nää saattaa joutua kodittomiks helmikuussa joksikin aikaa (eikä ne tietenkään voi pitää au pairia sinä aikana, mutta sitten mä vaan häippäisen Adelaideen, joten no worries). En tiedä, voiko Suomessa joutua kodittomaks kun muuttaa, mutta täällä oikeasti voi. Celinan veli Peter muuttaa justiinsa perheensä kanssa ja ne joutuu asumaan ens maanantaista alkaen 4 viikkoa Celinan ja Peterin vanhempien luona.


C%20002-normal.jpg