@ Ricardo's


Huomasin justiin, että mulla on enää 3 viikkoa aikaa päättää ketä äänestän Suomen presidentinvaaleissa. Enkä tiedä edes keitä on ehdolla. Vaalikampanjat ei ollu vielä alkanu silloin kun lähdin, joten multa on menny kaikki ohi, mutta kyllä mä jonkun keksin. Nyt viime aikoina ei oo tapahtunu mitään mahdottoman suurta, niin kokoan nyt tähän jotain pieniä asioita. Aloitetaan vaikka siitä, että reilu viikko sitten sunnuntaina mentiin piipahtamaan tuolla keskustassa järjestetyssä Triathlonissa (sellainen urheilutapahtuma) ja nähtiin siellä yks miesnäyttelijä. Mä en tietenkään tienny kuka se on, koska en tiedä kovin monia australialaisia näyttelijöitä. Mutta se oli tehny monia elokuvia ja juontanu Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa sun muuta sellaista. Se oli kieltämättä ilo silmälle - varsinkin Celinan mielestä. Sitten kun Kevin ei jaksanu enää kuunnella Celinan "Se katto mua!!" -juttuja, niin se sanoi, että Celinan pitää lähettää Chloe sen näyttelijän luo kysymään, että miks äiti sanoo että sä oot mun isä :''D Harmi, ettei ne oikeasti tehny niin, koska se ois ollu hauskaa. Heh. Mutta niin, mikäs sen näyttelijän nimi olikaan? Se oli Daniel MacPherson. Täällä Canberrassa törmää välillä julkkiksiin, mä vaan en ikinä tiedä niitä. Näillä oli joku tuttukin, joka oli seurustellu jonku huippu-urheilijan kanssa ja sitä rataa.

Kesä tulee, kesä tulee. Nyt ei oo kyllä ollu mitään paahtavaa hellettä, vaan lämpötila pysyttelee siinä 25 asteen tienoilla. Tammikuu ja helmikuu on ne kuumimmat kuukaudet. Canberra on sisämaakaupunkina sellainen, että kesällä täällä on tosi kuuma ja talvella tosi kylmä. Kuulemma joskus kesäisin täällä on 40 astetta, mutta se on vaan suunnilleen parina päivänä, eli se ei näy lämpötilatilastoissa tai mitään. Mutta 40, huh huh... Anyways, piti sanomani, että oon tosi ruskea. Ja täällä kaikki aussit on odottanu, että tämä vaalea skandinaavi palais helposti, mutta nyt ne on vihdoin luopunu toivosta ja todennu, että mä en pala. HAH! Käytin aluks paljon aurinkorasvaa, mutta sitten huomasin, että en mä palakaan, ja sittemmin en oo oikein jaksanu läträtä sen kanssa. Mutta aurinkolasit mun pitäis ostaa tai joudun palaamaan Suomeen sokeana. Ohentuneen otsonikerroksen takia aurinko on oikeasti täällä tosi vaarallinen silmille, mutta mä en vaan oo löytäny päähäni sopivia aurinkolaseja (paitsi Melbournen lentokentällä kun mulla ei ollu aikaa ostaa niitä kun piti juosta lennolle -.-'). Nooh, ehkäpä Sydneyn lentokentältä, tuun nimittäin kuluttamaan sitä aika paljon helmikuussa. Lennän helmikuun alussa Sydneystä Fidzille. Toistaiseksi oon ainoa joka on varannu lennot, mutta Tiia ja Vanessa suunnittelee myös kovasti mukaan tulemista. Oon Fidzillä 6 päivää ja sitten lennähdän takaisin Sydneyyn. Jatkan siitä ehkä suoraan Pohjois-Queenslandiin, mutta en oo vielä varannu lentoja, joten katotaan nyt. Kun periaatteessa ei kannata tulla Canberraan joka välissä, joten siinä mielessä kannattais mennä suoraan, mutta toisaalta, sit joutuisin olemaan yön Sydneyn lentokentällä, mikä ei kyllä sekään houkuta. Saa nyt nähdä. Sitten helmikuun lopussa olis lennot keskelle Australiaa Alice Springsiin. Siellä vietän neljä päivää aavikkoa ihmetellen. Ooh, en jaksais odottaa :D Ainut ongelma vaan on, että Alice Springsissa tulee olemaan aivan liian kuuma mulle helmikuun lopussa. Ja toinen ongelma on, että just sinä viikonloppuna kun oon siellä, niin täällä Canberrassa on kissanäyttelyt, joihin oisin halunnu mennä >< Olin jo kehittäny päiväunet siitäkin, miten oisin vieny Coronan niihin näytille :') Pitää nyt vielä kattoa, että nielenkö vain tappioni vai pitäiskö mun muuttaa lentojen päivämääriä.

Nyt on jouluostokset tehty, onneks! Oltiin Tiian kanssa sunnuntaina jouluostoksilla kauppakeskuksessa sen jälkeen kun oltiin käyty tervehtimässä Vanessaa siellä kahvilassa, missä se on töissä. Meillä meni tosi kauan ja oltiin tosi onnellisia kun oltiin vihdoin löydetty kaikki ja päästiin takaisin kotiin. Sunnuntaina ei siis tapahtunu mitään ihmeellistä, mutta lauantaina kun olin perheen kanssa siellä samaisessa kauppakeskuksessa, siellä oli räjähdys. Mä olin just jonottamassa valuutanvaihtopisteeseen kun kyllästyin olemaan 'köyhä' ja halusin vaihtaa mun eurot australian dollareiksi. Oli muuten ehkä maailman huonoin vaihtokauppa ikinä.. Sain 120 eurolla 131 dollaria. Euron kurssi oli mulle erittäin epäedullinen ja sitten vaihtajat vielä otti välistä 12 dollaria. Yhyy. Mutta niin, se räjähdys. Kuului siis todella kova, korvia huumaava räjähdys yhtäkkiä. Se oli sellainen nopea ja terävä, eikä sen jälkeen kuulunu mitään, niin ekana tuli mieleen, että nyt joku on ammuttu siellä. Ihmiset alkoi olemaan levottomia, mutta sitten kaikki rauhoittui taas kun mitään ei tapahtunu sen räjähdyksen jälkeen. Kotona sitten katottiin netistä niin siellä oli ollu räjähdys donitsimyymälän luona. Ilmeisesti jollakin oli ollu leikkipyssyjä ja ne oli räjähtäny. Siellä oli räjähtäny laseja ja kaikkea ja pari ihmistä oli viety sairaalaan. Mutta sunnuntaina ei ollu mitään jälkiä enää nähtävissä, mä melkein ostin donitsin siitä paikasta, mutta sitten päädyinkin McFlurryyn :)

Kolme päivää jouluaattoon, kuka uskois? En minä ainakaan. Meillä on sekä jouluaatto että joulupäivä aivan täynnä ohjelmaa: illallisia, lounaita ja brunsseja kaikkien mahdollisten ja mahdottomien sukulaisten luona (no ei nyt ihan, mutta melkein). Sitten joulun jälkeen maanantaina suunnataan rannikolle Batemans Bayhin. Sinne tulee myös Celinan siskon perhe Sydneystä ja Celinan äiti ja siellä tulee olemaan niin ahdasta, ettei mitään rajaa. Mun ei oo pakko mennä tietenkään, mutta mä nyt sanoin, että tulen mukaan. Mutta mitä enemmän ajattelen sitä pikkutaloa ja kaikkia ihmisiä, joiden pitäis mahtua sinne, niin voin vaan ajatella, että eii, eiii sinne :D Jos keksisin hyvän syyn jäädä Canberraan, niin jäisin, mutta ei, en keksi mitään hyvää syytä. Yhyy. Sitten kun tullaan sieltä takaisin, niin mulla on pari päivää aikaa nauttia joulualeista ja sitten onkin jo uusi vuosi. Me pidetään uuden vuoden bileet täällä kotona. Mulla on korkeat odotukset sen suhteen, pakko myöntää. Tällä hetkellä näyttää siltä, että sekä Tiia että Vanessa on tulossa meille uudeks vuodeks. Ja tietysti kaikki Celinan ja Kevinin kaverit, jotka vaan on Canberrassa silloin. Aika moni kutsutuista on jo sanonu, ettei pääse tulemaan, joten ihan niin mahtavat juhlat niistä ei tuu kuin alunperin kaavailtiin, mutta kyllä pienemmälläkin porukalla pärjätään.

Ihanaa, kun mun elämä on vihdoin taas normaalia. Viime viikko oli niin kummallinen kaiken suhteen, Vanessa oli meillä kaks yötä kun se ei pystyny enää olemaan sen silloisen perheen luona ja sit se uus perhe ei tullutkaan hakemaan sitä, ja Suomessa mun kaverit sekoilee (KÖH KÖH) jne. Mutta nyt ollaan taas tylsässä arjessa, jes! :D Oli siis toki tosi mukavaa kun Vanessa oli täällä ja sitä rataa, mutta kyllä munkin tuli stressattua sitä sen tilannetta, joten on mukavaa kun kaikki on taas normaalisti. Eiköhän tässä ollut sitten taas kaikki tältä erää, hyvää joulua kaikille Suomeen!