Nyt kuukauden oleskelun jälkeen kaikki alkaa olemaan niin normaalia, että pitää jo nähdä vähän vaivaa, että keksii jotain mistä kirjoittaa. Vanessa kysy multa, että onko Australia kovin erilainen kuin Suomi, ja mä vastasin, että on, mutta kyllä piti miettiä vähän aikaa ennen kuin keksin yhtään esimerkkiä :D Muistan, että alussa tuli koko ajan vastaan asioita, joista ajattelin, että okei, tuo on tosi erilaista kuin mihin oon tottunu. Mutta nyt kun oon tottunu kaikkeen, on vaikea sanoa yhtäkkiä, mikä on erilaista. No mutta siis, mun piti varmaankin kertoa mitä oon tehny tällä viikolla. Öhm, torstaina mulla oli vähän niin kuin vapaapäivä, koska halusin mennä kauppakeskukseen kampaajalle. Torstaisin mulla on tosin muutenkin aika vähän tehtävää, koska Celina on vapaalla. Mutta siis, Celinan piti mennä kauppakeskukseen jokatapauksessa aamulla laitattamaan kyntensä Tracyn häitä varten, koska sehän oli siis morsiusneitona. Sain siis kyydin kauppakeskukseen, etittiin sopiva kampaamo ja sit olinkin omillani. Mitään suurta muutosta mun hiustyyliin ei tullu, kuivat latvat leikattiin, vähän ohennettiin ja sit otsatukka muotoiltiin. Mutta nyt tää on huomattavasti helpompi hoitaa, joten oon tyytyväinen! Jaksan jopa suoristaa hiukset taas suihkun jälkeen. Hiustenleikkuun jälkeen pääsin VIHDOIN shoppailemaan! Olin käyny kauppakeskuksessa aika monesti, varmaan ainakin viidesti, mutta aina perheen kanssa, joten en ollu saanu tilaisuutta kunnolla kääntää kaikkia vaatekauppoja nurin, joten olin tosi innoissani. Ensimmäiseks etin mun lempivaateliikkeen, hankin käsiini mekon, jota olin kuolannu 3 viikkoa näyteikkunan ohi kävellessäni ja ostin sen. Se oli viimeinen, huh! Se on ihana<3 Sitten shoppailin hieman lisää. Ja ostin donitsin. Sitten mun piti lopettaa shoppailu etten tuhlaa kaikkia rahojani. Päätin ottaa bussin kotiin, koska mun oli jo korkea aika opetella käyttämään Canberran paikallisliikennettä. Se kauppakeskus on niin iso, että kun astuin jostakin ovesta ulos, mulla ei ollu mitään hajua missä päin olin. Eli mun piti vaan alkaa kävellä sitä kauppakeskusta ympäri, kunnes tiesin taas missä olin ja osasin suunnistaa bussiasemalle. Tulin tosi hyvään aikaan, koska busseja lähtee Belconnenista Dunlopiin tunnin / puolen tunnin välein, ja mun piti oottaa vaan 8 minuuttia seuraavaa! Totesin siis paikkareiden käytön helpoks.

                                                            
                                                                                   Tasmanian sademetsää Betanic Gardensissa.

Perjantaina oli mun päivä Chloen kanssa, niin kuin joka perjantai. Mentiin Betanic Gardensiin sellaiseen esikoululaisille suunnattuun tarinajuttuun. Se on melkein keskustassa, enkä oo aiemmin todellakaan ajanu ite niin kauas, joten oli vähän jännittävää, mutta kaikki meni tosi hyvin ja löydettiin sinne helposti (jälleen kerran GPS maailman paras keksintö!). Betanic Gardens on siis sellainen iso "puutarha", jossa on pelkästään australialaisia kasveja. Ja siellä yks nainen kertoi tarinoita esikoululaisille. Sen jälkeen lapset sai paperin, jossa oli hiekkalinnan kuva, ja sit siihen piti liimata hiekkaa, joka oli tuotu aavikolta keskeltä Australiaa. Sitä oikeaa, tosi hienojakoista, punaista hiekkaa siis :) Ja voitte arvata, että mä olin huomattavasti enemmän innoissani siitä hiekasta kuin Chloe (vaikka sekin oli tosi innoissaan), heh. Perjantai-iltana mentiin yhteen englantilaiseen pubiin illalliselle. Se oli Tracyn prewedding illallinen, joten Celinan piti tottakai mennä, mutta me muut mentiin myös jäljestä päin. Oli todella hyvää ruokaa, nam! Ja tosiaan, en oo ikinä eläissäni syöny niin paljon roskaruokaa kuin täällä. Syödään viikonloppuisin melkein vain ja ainoastaan take away ruokaa, koska viikonloppuisin tapahtuu yleensä paljon ja kun on kiire, take away ruoka on nopein ja helpoin vaihtoehto. Eli siis kyllä, tulen lihavana takaisin. Mutta siis, Celina meni Tracylle yöks, koska niillä oli kampauksien yms laitto aamulla tosi aikaisin. Perjantai-iltana me oltiin siis kotona neljästään lasten ja Kevinin kanssa. Sitten lauantaina oli Little Athletics jälleen, ja koska Celina oli pois, mä olin siellä Jaken kanssa ja Kevin oli Chloen kanssa. Sitten tultiin kotiin ja tehtiin kaikkea tylsää vähän aikaa, kunnes Kevin lähti lapsien kanssa häihin. Mäkin oisin voinu mennä, mutta päätin nauttia omasta rauhasta, koska mulla oli lastenvahtimisilta tiedossa häiden takia. Lapset tuli siis kotiin hääseremonian jälkeen, suunnilleen kello 18. Se oli kyllä huomattavasti helpompi ilta kuin olin odottanu! Illallisen syöminen sujui ongelmitta ja loppuajan Jacob ja Chloe katto E.T.:tä, kun se tuli tv:stä. Sen jälkeen lapset meni kiltisti nukkumaan. Myöhemmin tosin Chloe nousi ylös kahdesti valittamaan, ettei se saa unta. Sitten kun ehdotin, että se menis nukkumaan vanhempien sänkyyn, rauha laskeutui taloon. Se oli tosin touhuillu omiaan siellä huoneessaan ja löysin huulipunalla piirretyn piirroksen lattiamatosta. Huono juttu sinänsä, koska just alkuviikosta yks firma tuli puhdistamaan nämä matot. Ja just nyt kun kirjoitan tätä, toisessa päässä taloa on kauhea huuto menossa, joten kaikesta päätellen vanhemmat just löysi sen piirroksen. Mutta jooh, oli kyllä helpoin babysitting night ikinä. Menin nukkumaan kello 11 sen jälkeen kun olin soittanu Suomeen ja skypettäny Seijan ja Sussun kanssa. Kevinin ja Celinan piti tulla takas hääjuhlista joskus kello 12 yöllä. Heräsin yöllä kello 2 ja mietin, että onkohan ne tullu kotiin, koska en ollu kuullu mitään, mutta olin niin väsyny, etten jaksanu nousta kattomaan. En kuitenkaan vaipunu heti uudestaan kunnolla uneen, joten olin hereillä kun 2:30 kuulu koputus ulko-ovelta. Mietin, että mitä hittoa ja menin avaamaan. Celina ja Kevin oli tosi helpottuneita kun tulin avaamaan oven, koska Kevin oli unohtanu avaimet kotiin, huoh :'D Niillä oli hyvä tuuri kun satuin olemaan hereillä just silloin.

                                                            
                                                                          Enkä varmaankaan käyny taas Max Brenner Chocolate Barissa...

                                                           
                                                                                    ... tällä kertaa seurana tosin oli Vanessa :D

Tänään lasten jalkapallopelien jälkeen tapasin Vanessan. Suunnistettiin pyörillä kauppakeskukseen ja mentiin samaiseen suklaabaariin, missä olin Anna-Lenan kanssa kaks viikkoa sitten. Se oli sellainen 8km matka per suunta. Herkuteltiin siellä, käveltiin hetki ympäriinsä ja sitten lähdettiin ajelemaan takaisin kohti Dunlopia. Pysähdyttiin Charnwoodin McDonald'siin jäätelölle, koska me molemmat haluttiin kokeilla australialaisia McFlurryja. Sitä luulis, että kaikissa maailman McDonaldseissa ois sama valikoima, mutta ei! Täällä on paaljon paremmat Mäkkärit kuin Suomessa (ja kummallista kyllä, ilmeisesti myös paremmat kuin Yhdysvalloissa). Täällä niillä on tarjolla mitä mielikuvituksellisimpia makuja McFlurryja, erilaisia smoothieita, laaja valikoima erilaisia leivoksia ja niin edelleen. Mä tilasin Bubblegum and marshmallow McFlurryn, joka oli tooosi hyvää, olkoonkin, että se oli aika mielenkiintoisen näköinen ja purukumi ei oo ensimmäinen maku, jonka yhdistäis jäätelöön. Sitten tulinkin takaisin kotiin ja koska tänään on sunnuntai, nää oli hakenu iltaruoaks kiinalaista. Voin vaan ajatella, että onneks oon polkenu tänään 15km pyörällä...
Meillä on paljon suunnitelmia Vanessan kanssa. Yritetään ens viikolla tehdä pyörälenkki William Hovell Drivelle, joka on mun lempitie täällä. Sen varrella on tosi hienot maisemat. Pitää käydä ottamassa kuvia sieltä niin kauan kun kaikki on vihreää, koska kesällä kaikki kasvillisuus palaa ruskean eri sävyihin. Totesin sen omin silmin kun kävin Google Street View:llä William Hovell Drivella. Sitten Vanessa ilmeisesti tulee mun kanssa Melbourneen. Toivottavasti tulee, seura on kyllä tervetullutta! Voin vaan kuvitella miten pahasti eksyisin yksin miljoonakaupungissa kaikkien pilvenpiirtäjien keskelle. Nojoo, kyllä mä pärjäisin, mutta seura on aina tervetullutta :> Sitten suunnitelmissa on myös edelleen mennä joku viikonloppu keskustaan juhlimaan. Se toteutuu mahdollisesti lauantaina kahden viikon kuluttua. En uskaltanu luvata ens lauantaita, koska en tiedä millainen siitä päivästä tulee. Tää talo on tulevalla viikolla lehdessä ja lauantaina täällä on näyttö, joten meidän pitää mennä jonnekin ja pysyä siellä jossakin. Ja Tiia, se toinen suomalainen tyttö, tulee Canberraan lauantaina, joten me ajateltiin Vanessan kanssa odottaa sitä, siltä varalta, että se haluaa tulla meidän mukaan tutustumaan Australian yöelämään.

                                                  
                                                                                                 Bubblegum McFlurry :''>
 

Tässäpä kaikki tältä erää, viettäkää hauska päivä, mä meen nukkumaan! :D