Enää 6 päivää jäljellä Dunlopissa. Koko talo on tyhjää täynnä, satunnaista rojua ja pahvilaatikoita vaan joissakin nurkissa, mutta silti ei tunnu siltä, että oltais lähdössä. Nyt näyttää onneks siltä, että päästään jo helmikuun puolessa välissä muuttamaan sisään uuteen taloon, niin ei tarvi asua muiden nurkissa neljää viikkoa kauempaa. Ja siitäkin neljästä viikosta mä oon viikon Fidzillä. Tosiaan, mun alkuperäinen suunnitelmahan oli, että lähden helmikuun lopussa takaisin Suomeen. Mun piti olla näillä au pairina siihen asti, että ne muuttaa, koska ne ei tienny jääkö ne kodittomaks vai mitä tapahtuu, niin ne ei tietenkään voinu pitää au pairia muuton aikana. Kaks viikkoa sen jälkeen kun olin tullu tänne, ne alkoi ettiä au pairia maaliskuusta toukokuulle, eli siitä, kun ne on päässy sisään uuteen taloon, siihen asti, että talvi alkaa. Normaalisti ne ei ois alkanu ettiä seuraavaa niin aikaisin, mutta niillä oli menossa aika umpeen (perheet saa käyttää au pair worldia kerrallaan 3kk ja se maksaa jonkin verran). Sitten ne vaan jostain syystä kysy, että haluanko mä jäädä kauemmaks aikaa ja sitten mä vastasin heti, että tottakai :D Sen jälkeen meidän suunnitelma oli, että mä meen kaverin luokse Adelaideen joksikin aikaa jos ne joutuu asumaan muiden nurkissa, mutta sitten yhtäkkiä kaikki pitikin itsestäänselvyytenä sitä, että mä asun näiden kanssa muiden nurkissa, eli joo, huhtikuun lopussa / toukokuun alussa lähden takaisin Pohjolaan. Ja nyt en sitten oikein tiedä, että missä välissä mä sinne Adelaideen menisin Larissaa moikkaamaan.

Mutta mitäs täällä on tapahtunut. Eipä kai ihmeempiä, Celina vei mut ja Tiian äänestämään Canberran Suomen lähetystöön viime viikon keskiviikkona, eli ensimmäisenä ulkomaan ennakkoäänestyspäivänä. Vois varmaan sanoa, että siellä oli yllättävän paljon suomalaisia äänestämässä. Celina meitä odotellessaan sanoi kaikille ohikulkijoille "Hei", koska sen mielestä on hauskaa kun se osaa tervehtiä suomeks (tai oli hauskaa siihen asti kunnes joku nainen alkoi ihan innoissaan puhua sille suomea ja se oli vaan silleen "öhm.."). Ei kuulemma enää tervehtiny suomalaisia suomeks sen jälkeen, hahah :D Mutta joo, nyt sit vaan valmistaudutaan henkisesti vaalien seuraavaan kierrokseen, koska sellainen varmaan tulee.
 

                                                      
                                                                                         Canberran Suomen Suurlähetystö.

Nyt kun lapsilla on kesälomaa ja mä oon niiden kanssa parina, kolmena päivänä viikossa, ollaan tehty aika paljon juttuja Tiian ja sen lasten kanssa. Viime viikolla käytiin uimassa uima-altailla, sitä ennen käytiin Questaconissa, joka on sellainen Heurekan tapainen tiedekeskus ja sitten ollaan pelattu jalkapalloa tuolla läheisellä yleisurheilukentällä. Pelattu jalkapalloa, eli siis suomeks sanottuna maattu pituushyppäämiseen tarkoitetussa hiekkalaatikossa pyyhkeiden päällä aurinkoa ottamassa ja kuviteltu, että ollaan rannalla :'D Meillä oli jopa aaltojen liplatus -musiikkia mielikuvan vahvistamiseksi. Ja lapset rakensi tietysti hiekkalinnoja. Ja kyllä, oli erittäin fiksu olo :'D

Oon ollu nyt tämän viikonlopun yksin kotona, kun muut lähti Sydneyyn. Mä jäin tänne, koska en jaksanu mennä Sydneyyn nyt kun joudun menemään sinne kuitenkin päivää ennen Fidzille lähtöä kun mun lento lähtee niin tyhmään aikaan, ettei mee busseja. Ja toisekseen, meillä oli tyttöjen kanssa pyjamabileet. Meidän piti alunperin pitää ne Tuggeranongissa Vanessan luona, mutta kaikki halus olla mieluummin meillä, koska meillä on poreamme. Syötiin, katottiin elokuvaa, oltiin poreammeessa jne. Ja hauskaa oli :) Meitä oli neljä, minä, Tiia, Vanessa ja sitten saksalainen Sabrina, joka muutti sen host perheen kanssa pari viikkoa sitten Darwinista tänne Canberraan. Ja Darwinista puheenollen, tajusin tossa yks päivä, etten oo vähään aikaan seurannu Suomen uutisia. Meninpä siis selaamaan MTV3:n uutisia saadakseni jonkunlaisen kuvan Suomen ja Euroopan tapahtumista, mutta kas kummaa, pääuutinen kuuluikin näin: "Australialaisperhe koki elämänsä herätyksen." Ajattelin, että mitä ihmettä on tapahtunu kun siitä Suomessa asti tiedetään, mutta minä, joka asun täällä, niin en oo moisesta kuullutkaan. Se uutinen kertoi siis siitä, kuinka yks Darwinissa asuva perhe oli aamulla löytäny krokotiilin olohuoneestaan. Mielenkiintoista :D Ois varmaan ihan hauskaa asua tuolla pohjoisessa. Tai sitten lännessä, siellähän oli justiin trooppinen sykloni. Mutta ei, täällä ei tapahdu mitään. Nojoo, en mä nyt oikeasti haluais Darwinissa asua. Sabrina kertoi, että siellä ei voinu koskaan mennä ulos pimeällä, koska kaikki käärmeet oli liikenteessä, eikä siellä voinu uida missään kun kaikki vedet oli täynnä krokoja. Ja sitten jos lähti Darwinin ulkopuolelle niin ei näkyny enää ristin sielua missään (ja niillä oli sen perheen kanssa hajonnu autosta rengas kerran just keskellä ei mitään). Mutta takaisin asiaan, oli siis tosi mukavaa pitää tää talo kolme päivää täysin itsellään :)
 

                                                       
                                                                         Mun huoneessa on enää pelkkä sänky :D

Ja sitten mun piti kertoa kaikkea muutakin, mutta en enää yhtään muista mitä, niin kirjoittelen sitten uudestaan kun taas muistan. Kuulumisiin!