Ohops, oon ollu vähän kiireinen. Tai ennemminkin "kiireinen"... Noh, nyt kun uudessa talossa asumista on takana kolme ja puoli viikkoa, osaan jo kertoa paremmin miltä tää tuntuu. Iso ja hieno tää on. Mun silmään aika erikoinen ulkoa. Meillä oli ulko-oven edessä sellainen pieni lampi, jonka keskeltä meni askelmat ulko-ovelle. Mä olisin pannu sinne kaloja sun muuta kivaa, mutta nää täytti sen mullalla ja pani siihen kukkia. Siihen oli kyllä hyvä syykin, nimittäin kovalla myrskyllä se tulvi tosi helposti ja vesi on jo kerran entisten asukkaiden aikana tullu oven alta sisälle taloon. Eli se siitä lammesta, nyyh. Celina inhoaa tuota etupihan puutarhaa, mä rakastan sitä. Se on vähän sellainen viidakko, jossa on kaikennäköisiä palmukasveja ynnä muuta sellaista. Sisältä tää on aika tyhjä edelleen, koska koko talo on paljon isompi kuin se edellinen. Mutta eiköhän tää täyty pikkuhiljaa ajan saatossa. Keittiössä on kiviset tasot, mikä näyttää hienolta, mutta on aika ärsyttävää, koska siellä on mahdotonta (as in MAHDOTONTA) olla hiljaa jos keskellä yötä haluaa hiippailla hakeen juomista. Samaten muuten portaat narisee, joten se siitä hiippailusta, heh... Yli puolet tästä talon takaosasta on lasiseinää, mikä on tosi mukavaa, paitsi silloin kun aurinko paistaa suoraan televisioon ja häiritsee mun sivistyneiden tv-ohjelmien kattomista (lue: Frendien kattomista). Ja kun lasiseiniin ei saa ripustettua verhoja yhtään sen enempää kuin normaaleihin seiniin (ehkä jopa vielä vähemmän näin kun asiaa oikein ajattelee) niin sitten on vaan kärsittävä. Meillä on ehkä tv väärässä paikassa. Yläkerrassa on 4 makuuhuonetta ja 2 kylppäriä, mikä tarkoittaa sitä, että mulla on oma kylppäri <3 Ja tosi hieno sellainen onkin! Ja lapset sit jakaa sen toisen. Mun huone on yläkerran suurin, wihii. Mulla on parisänky, ahhhh. Ja hieno peilipöytä. Harmi, että oon täällä enää kuukauden. Takapihalta löytyy uima-allas. Aluks kun kuulin, että näillä tulee olemaan uima-allas niiden uudessa talossa, luulin, että se ois sellanen suht pieni kasteluallas, mutta se on tosi pitkä, aikas leveä ja sit syvässä päässä ei mitään toivoa että mulla yltäis jalat pohjaan. Ja sitten siinä on sellainen korkeampi taso mistä voi hypätä veteen. Harmi vaan, että syksy on jo niin pitkällä, että meinaa uima-allaskausi olla jo ohi. Oon ehkä viidesti uinu siinä. Puolet meidän takapihasta on sellaista käyttämätöntä maata, joten siihen nämä rakentaa ilmeisesti joskus tenniskentän. Mitäs vielä... niin joo, Celinan ja Kevinin makuuhuoneesta pääsee sellaiselle sisäpihalle, jonne ei pääse mistään muualta. Ja se ON mun mielestä aika siistiä.


 
                                                Vähän ankean näköisiä kuvia kun mun piti sulkea verhot, ettei aurinko häikäise liikaa.
 

Pihalla meillä kasvaa appelsiinipuu. Se on ihan täynnä isoja, herkullisia appelsiineja. En vieläkään voi uskoa sitä todeksi. Niin kummallista! Takapihalla kasvaa kaks sitruunapuuta, jossa kasvaa isoja, keltaisia sitruunoita. Sitten Celina osti tänne viikunapuun ja passionhedelmäpuun. Ihan ihmeellistä! Noista pikkupuista pitäis kuulemma jo ens kesänä saada pari hedelmää. Jooh, kummallista... Sitten kuistilla seinän vieressä on pari mansikkapuskaa, persiljaa ja kaikkea mistä en edes tiedä mitä ne on. Miksei meillä Suomessa voi kasvaa mitään hauskaa?


                           
                                                                                              Appelsiinipuu ja puolet mun kylppäristä.
 

Vanhaan taloon verrattuna vois sanoa, että mua ärsyttää kun täällä on puulattiat. Tykkäsin niistä kivilattioista tosi paljon, myönnettäköön, että puulattia ei oo yhtä kylmä. Ja on tää jollakin tavalla raihnaisempi kun tää on jo jotain 30 vuotta vanha, missä se edellinen oli vaan 8 vuotta vanha. Ja ne edelliset asukkaat oli tässä vaan vuokralla, joten ne ei kauheesti välittäny pitää tätä kunnossa tai mitään, niin nää joutu muuttohässäkän keskellä tekemään aika paljon kaikenlaisia kummallisia juttuja, mitä ne ei odottanu joutuvansa tekemään. Tyyliin ovet tippu niskaan ja sitä rataa. Mutta joo, kyllä tästä vielä talo tulee :)


                                                            
 

Huomenna mä lähden Queenslandiin Gold Coastille Tiia kattomaan. Oon siellä viikonlopun ja sit ens viikon viikonloppuna Tiia puolestaan tulee meille. Jeps, hauskuutta tiedossa.